ဘဝင္ျမင့္ေနတဲ့ ဘဲငန္းတစ္ေကာင္ လမ္းေလွ်ာက္လာရင္း ျမင္းတစ္ေကာင္ ျမက္စားေနတာကို ေတြ႕တယ္။
ဘဲငန္းက ျမင္းကို "မင္းရဲ႕အစြမ္းအစ ဘယ္လိုရွိသလဲ" လို႔ ေမးတယ္။
ျမင္းက "ငါျမန္ျမန္ေျပးႏိုင္တယ္" လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။
ဘဲငန္းက ေလွာင္သလိုလို ေျပာင္သလိုလိုနဲ႔ ဂ်ိန္းစ္ဘြန္းျပံဳးျပံဳးရင္း "ဒါပဲလား…." တဲ့။
ျမင္းက နည္းနည္းေတာ့ ဘု သြားတယ္။ ဘာသေဘာလဲဆိုတဲ့အထာနဲ႕ ျမက္စားေနရာက ေမာ့ႀကည့္လိုက္တယ္။
ဘဲငန္းက ဆက္ေျပာတယ္။ "ငါဆို ကုန္းေပၚမွာလည္း သြားႏိုင္တယ္၊ ေရထဲမွာလည္း ကူးႏိုင္တယ္၊ ေလထဲမွာလည္း ပ်ံႏိုင္တယ္ကြ … " လို႔ ဗလာခ်ီ ခြပ္ထည့္လိုက္တယ္။ စိတ္ထဲကလည္း တယ္ဟုတ္တဲ့ ငါပါလားဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ္ေတာ္ ႀကည္ညိဳသြားတယ္။
ျမင္းက နည္းနည္းေတာ့ တင္းသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီျမင္းက ဂ်န္းတဲလ္မန္းျမင္း၊ စိတ္ထဲကတင္းတာကို မ်က္ႏွာမွာ မေပၚေအာင္ ထိန္းလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့မွ ျပံဳးျပံဳးေလးနဲ႕ ေျပာတယ္။
"ဟုတ္ပါျပီ…. ကုန္းေရာ၊ ေရေရာ၊ ေလေရာ စြယ္စံုပညာရွင္ႀကီးမွန္းေတာ့ သိပါျပီ။ ဒါေပမဲ့ ကုန္းေပၚမွာ သြားေတာ့ ေႏွးေႏွးေကြးေကြး၊ ဘဲသြား သြားတယ္ဆိုတာ သိတယ္မို႔လား…. လမ္းသြားတာကိုက ရယ္ခ်င္စရာ၊ ေရထဲလည္း သြားႏိုင္တာေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕…. ငါးလို ကူးႏိုင္တာလည္း မဟုတ္၊ ဖ်ံလို ျမန္တာလည္း မဟုတ္… ယက္ကန္ယက္ကန္နဲ႔ တစ္မီတာေလာက္ ေရြ႕ဖို႔ မနည္းကန္ေနရတာ….၊ ေနာက္ထပ္… ဘာတဲ့… ေလထဲလည္း ပ်ံႏိုင္ေသးတယ္… ဟုတ္လား၊…. ငွက္လို ျမင့္ျမင့္ပ်ံႏိုင္တာလည္း မဟုတ္၊ ေဝးေဝးပ်ံႏိုင္တာလည္း မဟုတ္၊ ဖလပ္…ဖလပ္… တစ္ခါထပ်ံမွ ၁၀ ေပေလာက္ ေရြ႕တာမ်ား….. ဟီး…ဟီး…"
ဆိုျပီး စပ္ျဖဲျဖဲနဲ႔ ျပန္ေဆာ္ထည့္လိုက္ေတာ့ ဘဲငန္းေတာ္ေတာ္ ဖီးငုတ္ျပီး ရွက္သြားတယ္။ ဘဲျမီးတိုသြားတယ္။ သူမ်ားကို အျဖဴထည္ႀကီး သြားျဖဲမိတာ အေတာ္ေနာင္တရသြားတယ္။ စိတ္ထဲကလည္း နာမည္ႀကီး မင္းသမီး သတင္းေထာက္ကို ေျပာသလို "သြားေတာ့..... နင္ ထြက္သြားလိုက္ေတာ့...." လို႔ ေျပာေနမိတယ္။ ျမင္းက ဆက္ေျပာျပန္တယ္။
"က်ဳပ္က ကုန္းေပၚမွာပဲ သြားႏိုင္ေပမဲ့ က်ဳပ္ထက္အေျပးျမန္တဲ့အေကာင္မ်ိဳး ရွိေတာ့ရွိမယ္၊ ရွားလိမ့္မယ္။ ဒါေႀကာင့္ လူေတြက က်ဳပ္ကို ဂရုစိုက္ႀက၊ တန္ဖိုးထားႀကတာ…… OK! ခုေတာ့ သြားဦးမယ္ဗ်ာ… ဘိုင့္…ဘိုင္… " ဆိုျပီး ႀကြႀကြရြရြေလး ေျပးထြက္သြားေတာ့တယ္။
********************************
ျပီးခဲ့တဲ့ လ က သေဘၤာတစ္စီးနဲ႔ တာဝန္အရ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ထဲ လိုက္သြားရတယ္။ သေဘၤာက Pipe Laying Vessel လို႔ ေခၚတဲ့ ပင္လယ္ထဲမွာ ေရနံပိုက္လိုင္းေတြ ခ်တဲ့ သေဘၤာအမ်ိဳးအစား။ အရြယ္ကလည္း အႀကီးႀကီးပါ။ နာမည္က PLV CASTORONE တဲ့။ အရင္တုန္းကလည္း မႀကာခဏဆိုသလို လုပ္ငန္းသေဘာအရ ပင္လယ္ထဲလိုက္သြားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပင္လယ္ႀကီးထဲေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ အရင္က သြားတယ္ဆိုတာ တစ္ဘက္မွာ ဆံုးစမျမင္တဲ့ ေရျပင္ႀကီး၊ သေဘၤာရဲ႕ တစ္ဖက္ကို ႀကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ကၽြန္းေလးေတြနဲ႕ စင္ကာပူ ဒါမွမဟုတ္ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား တစ္ခုခုေတာ့ ျမင္ေနရေသးတယ္။ အခု ဒီတစ္ေခါက္ကေတာ့ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ထဲ၊ တကယ့္ကို ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ပင္လယ္ႀကီးထဲထိ သြားရတာပါ။ ပင္လယ္ထဲမွာ တစ္လနီးနီး ေနခဲ့ရတယ္။ သေဘၤာသားဘဝ အျမည္းေလးေပါ႔။
ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘၤာသားေတြပါ။ အေဖလည္း သေဘၤာလိုက္ဖူးတာပဲ။ ဦးေလးေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို သေဘၤာလိုက္မလားလို႔ေမးရင္ ေနပါ… သေဘၤာသားဆိုတာ ေျပးစရာ ေျမမရွိလို႔ ေရထဲေနတာ၊ သေဘၤာသားဆိုတာ ထင္းဆိုက္လို႔ေတာင္ ရတာမဟုတ္ဘူး….. ဆိုျပီး ဦးေလးေတြကို က်ီစယ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို သေဘၤာမလိုက္ခ်င္လို႔ ကုန္းေပၚေနတာေတာင္ ခုေတာ့ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ေရထဲေရာက္ရျပန္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အေဖ သေဘၤာလိုက္စဥ္တုန္းကေပါ႔ဗ်ာ။ အေဖက သေဘၤာသားအသစ္ဆိုေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳကလည္း မရွိ၊ ဘာမွလည္း မသိ။ ေနာက္ျပီး အေဖတို႔ေခတ္က ႏိုင္ငံျခားသြား အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ အဆင္ေျပသလို ႀကံဳသလို လုပ္ႀကရတာကလား။ မေလးရွားက သံစက္ရံုမွာ သံျပားႀကီးေတြ မ ရ၊ စက္ထဲ ထည့္ရ။ အေဖ့ လုပ္ငန္းခြင္က ဓါတ္ပံုေတြ ဘာေတြ ပို႔လိုက္တဲ့အခါ အေမေတာ့ ေခါင္းကိုက္တာပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ သေဘၤာသားဘဝနဲ႕ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ႀကာတယ္။ သေဘၤာကလည္း Fishing carrier လို႔ ေခၚတဲ့ ငါးဖမ္းသေဘၤာေလးေတြဆီက ငါးေတြ လိုက္သယ္တဲ့ သေဘၤာ။
အေဖတို႕သေဘၤာ ကမ္းကခြါခြါျခင္းပဲ Anchor (ေက်ာက္ဆူး) ႏႈတ္ေတာ့ ေက်ာက္ႀကိဳးက ရြံ႕ေတြနဲ႕ ကပ္ေနလို႕ ႀတိဂံပံု ညပ္ေနျပီး ဆြဲလို႔မရေတာ့ အေဖ့ကို သြားလုပ္ခိုင္းပါတယ္။ လုပ္ရမွာက တူရြင္းတို႔ သံေခ်ာင္းတို႔နဲ႔ ရိုက္ခ်၊ ထုခ် လုပ္ရမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ အေဖက လူသစ္ဆိုေတာ့ ရုတ္တရက္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူးေပါ႔။ ဒီႀကားထဲ သေဘၤာသား ပါးစပ္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္က ကားသမားပါးစပ္လိုပဲ (ကားသမားေတြကို ေစာ္ကားတယ္ မထင္ပါနဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု လိုင္းကားတစ္စီး ေထာင္ဖူးလို႔ ကားသမားပါးစပ္ ဆိုတာကို ေသခ်ာသိပါသဗ်။ မယံုရင္ ေလ့လာႀကည့္ပါ။) အင္မတန္ႀကမ္းတဲ့ ပါးစပ္ေတြ။ အယုတၱ အနတၱ အကုန္ထြက္တဲ့ လူေတြက အမ်ားစုဗ်။ အေဖတို႔ သေဘၤာက ဘိုဇင္ကလည္း ေနာက္ကေန ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းေနေတာ့ သေဘၤာသားအသစ္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေဖလည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘဲ ေယာင္နနနဲ႕ အဲဒီေက်ာက္ႀကိဳးကို လက္နဲ႕ ကိုင္ႀကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ေက်ာက္ႀကိဳးက ေျပသြားပါတယ္။
ေျပသြားတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ေက်ာက္ႀကိဳးကြင္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ အေဖ့ လက္သူႀကြယ္ကိုပါ ခ်ိဳးပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ အေဖ လက္သူႀကြယ္က်ိဳးသြားတာကို ကပၸတိန္ကို သြားျပေတာ့ လွည့္ေတာင္ မႀကည့္ပါဘူးတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ့္အေဖဟာ ပင္လယ္ထဲကို သေဘၤာနဲ႔ တစ္လေက်ာ္ ပါသြားခဲ့ပါတယ္။ တြဲေလာင္းက်ေနတဲ့ လက္သူႀကြယ္နဲ႕ အေအးခန္း အႏႈတ္ ၃၀ ဒီဂရီထဲမွာ ငါးေတြကို ပစ္ခဲ့ရ၊ စီခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သေဘၤာ ဘန္ေကာက္ကို ျပန္ကပ္ေတာ့မွ ေအးဂ်င့္က သိျပီး ေဆးရံုလိုက္ပို႔၊ ေဆးကုေပးခဲ့လို႔ အေဖ့လက္သူႀကြယ္ ျပန္ဆက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေဖ့လက္သူႀကြယ္ေလးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြလို ေျဖာင့္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ အခုထိ ေသရာပါ ေကာက္ေကာက္ကေလး ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
********************************
ပင္လယ္ျပာျပာလို႔ ေျပာေပမဲ့ ေရတိမ္ပိုင္းမွာေတာ့ ပင္လယ္ဟာ မျပာပါဘူး။ အစိမ္းေရာင္ ရင့္ရင့္ပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ပင္လယ္ထဲကို ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ပင္လယ္ဟာ ျပာလာေတာ့တာပါပဲ။ တကယ့္ေရနက္ပိုင္းေတြ ေရာက္တဲ့အခါ ပင္လယ္ေရဟာ မဲနယ္ဆိုးထားသလိုကို ျပာေနေတာ့တာပါ။ သေဘၤာေဘး ပါတ္ဝန္းက်င္ ဘယ္ကိုႀကည့္ႀကည့္ မ်က္စိတဆံုး ေရျပင္ႀကီးပဲ ျမင္ရပါတယ္။ မ်က္စိတဆံုး ေရျပင္ႀကီးရဲ႕ အနားသတ္လိုင္းကေတာ့ မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းပဲေပါ႔။ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ရဲ႕ ေနဝင္ခ်ိန္ဆည္းဆာအလွကေတာ့ ပန္းခ်ီေလးဘာေလး နည္းနည္းပါးပါး ခံစားတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အမွတ္တရပါပဲ။ သိပ္လွတဲ့ တိမ္ပန္းခ်ီနဲ႔ ေရျပင္ဟာ အရမ္းကို လိုက္ဖက္တယ္ဗ်.. သိလား။ ပင္လယ္ထဲက လိႈင္းေတြဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ ႀကည့္ရင္ လိႈင္းႀကီးေတြအေပၚမွာ လိႈင္းကေလးေတြ ဆင့္ေနတာဗ်။ တစ္ခါတစ္ရံ ေမ်ာလာတတ္တဲ့ လိႈင္းေတြႀကားက အမိႈက္စေလးတစ္စ ဟာလည္း လိုက္ႀကည့္ခ်င္စရာ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတာ။
အလြမ္းဓါတ္ခံ ရွိသူေတြအတြက္ေတာ့ လြမ္းခ်င္စရာႀကီးပါပဲ။ ပင္လယ္ႀကီးထဲကို ႀကာႀကာစိုက္ႀကည့္ရင္ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးႀကီး ခံစားရတယ္။
အဲဒါေႀကာင့္ သေဘၤာသားေတြ ေရေႀကာင္ ေႀကာင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ေလာက္တယ္ဗ်။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သေဘၤာေပၚမွာ အလုပ္လုပ္လိုက္၊ ထမင္းစားခ်ိန္ သြားစားလိုက္၊ အိပ္ခ်ိန္ေရာက္ရင္ အိပ္လိုက္နဲ႔ သေဘၤာသားဘဝဆိုတာ တကယ္မနိပ္ပါဘူးဗ်ာ။ ဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာႀကီးေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အပါအဝင္ သေဘၤာသားေတြ အားလံုးကို ဟိုတယ္ဆားဗစ္မ်ိဳး ေပးထားေသးတာမို႕ ဒီေလာက္ေတာ္ေသးတာ။ သေဘၤာသား ၇၀၀ ေလာက္ပါတဲ့ သေဘၤာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ျပန္၊ သေဘၤာကလည္း ႀကီးေတာ့ ေတာ္ရံုတန္ရံု လိႈင္းေလာက္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေနတာမဟုတ္ဘူး။ သေဘၤာသြားေနမွန္းကို မသိရတာ။ အေဖလိုက္ခဲ့တဲ့ သေဘၤာမ်ိဳးဆိုရင္ ဘယ္လိုခံစားရမယ္ဆိုတာ မွန္းႀကည့္ႏိုင္ပါရဲ႕။ အေဖ့လက္ကို ခ်ိဳးပစ္ခဲ့တဲ့ Anchor Winch မ်ိဳးကို အခုေတာ့ အေဖ့သားက ျပင္တယ္၊ ဆင္တယ္၊ ေမာင္းတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ အေဖႀကံဳခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ႀကိဳးထက္ အမ်ားႀကီး ႀကီးမားတဲ့ ေက်ာက္ဆူးႀကီး ျဖစ္ေပမဲ့၊ ေက်ာက္ႀကိဳး ဆြဲတင္တဲ့အခါ ရြံ႕ေတြကို အလိုအေလ်ာက္ ေရေဆးခ်တဲ့ စနစ္မ်ိဳးေတြ တပ္ထားေတာ့ အေဖ့သေဘၤာသာ ဒီလိုစနစ္မ်ိဳးရွိရင္ ငါ႔အေဖလက္ အခုလို ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေတြးမိပါေသးတယ္။ အေဖတို႔ သေဘၤာေတြမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို Safety ေတြ ဘာေတြ သိပ္စနစ္တက် ရွိခဲ့မဲ့ပံု မေပၚပါဘူးဗ်ာ။ ဒါေႀကာင့္လည္း မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ခဲ့ႀကရတာ ေနမွာပါပဲ။
တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ဒီဝန္းက်င္ေလးထဲမွာေန၊ ဒီလူေတြနဲ႔ပဲ စကားေျပာ၊ ဒီအလုပ္ေတြပဲ ေန႔တိုင္းလုပ္၊ ဒီအစားေတြပဲ ေန႕တိုင္းစား……. ဒါေႀကာင့္လည္း သေဘၤာသားေတြကို လစာေကာင္းေကာင္း ေပးတာေနမွာပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ အားလံုးကို ဆံုးရံႈးခံထားရတဲ့အျပင္၊ ေထာင္က်တာကမွ အိမ္က မိသားစု ေထာင္ဝင္စာ လာေတြ႕ႏိုင္ေသးတယ္။ သေဘၤာသားဘဝက တကယ္မနိပ္ပါ။ ဒါေတာင္ အခုေခတ္သေဘၤာေတြက အင္တာနက္နဲ႕ ဖုန္းနဲ႔ ဆိုေတာ့ Home Sick လို႔ ေခၚတဲ့ အိမ္ကိုလြမ္းတဲ့ ေဝဒနာအထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ သက္သာေကာင္းပါရဲ႕။ ျပီးေတာ့ အရင္တုန္းက သေဘၤာသားဆိုတာ ေယာက်ၤားေတြခ်ည္း လုပ္ရတာဗ်။ အလုပ္အမ်ိဳးအစားေတြကလည္း ႀကမ္းသကိုး။ အခုေတာ့ ဒီသေဘၤာႀကီးေတြမွာဆို အမ်ိဳးသမီး Crew ေတြပါ ပါ ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ေပါ႔။ ေလာကႀကီးမွာကလည္း ေယာက်ၤားနဲ႔ မိန္းမ အႀကာႀကီးမျမင္ရရင္ ဒါလည္း စိတၱဇတစ္မ်ိဳးရယ္။ ဘာေတြညာေတြ အသာထား၊ ျမင္ေနရရင္ နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္ ေျပာရမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒီသေဘၤာမွာဆို သေဘၤာသားေတြအားလံုး ႏွစ္လလုပ္၊ တစ္လနား။ ရုပ္ရွင္ရံု၊ အင္တာနက္၊ အားကစားေလ့က်င့္ရံု စသျဖင့္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္အားလံုး ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေပးထားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။
ထူးျခားမႈတစ္ခုအေနနဲ႕ ေတြ႕ခဲ့တာတစ္ခုကေတာ့ မီးလံုးနီနီျပာျပာ တခ်ိဳ႕ကို ေမွာင္မိုက္ေနတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ရဲ႕ ေကာင္းကင္မွာ ၂ ည ဆက္တိုက္ ေတြ႕ခဲ့ရတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ေတြ႕တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္ေတြပါ အားလံုးေတြ႕ႀကရတာပါ။ အဲဒီေန႔က ည ၁၀ နာရီဝန္းက်င္ေလာက္ သေဘၤာအေရွ႕ဘက္ ေက်ာက္ႀကိဳး (Anchor Winch) နားမွာ ႀကိဳးခ်ည္တဲ့တိုင္ေပၚ ထိုင္ေနရင္း အေဖၚတစ္ေယာက္နဲ႕ စကားေျပာေနတုန္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ေမွာင္မိုက္ေနတဲ့ သေဘၤာေရွ႕ ပင္လယ္ျပင္ကို မ်က္ႏွာမူထားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေကာင္းကင္မွာ ေလယာဥ္တစ္စီး မီးထိုးလိုက္သလို လင္းသြားတဲ့ အလင္းေရာင္ ႏွစ္ခုကို လင္းကနဲ ေတြ႕လိုက္ပါတယ္။ သေဘၤာေရွ႕ အေပၚဘက္ မီတာ ၁၀၀ ေလာက္လို႔ ထင္ရပါတယ္။
အဲဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္က ငါျမင္တာ မမွားဘူးဆိုရင္ အဲဒီနားမွာ မီး ၂ လံုး လင္းသြားတယ္ကြ…. လို႔ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ စကားေျပာေနတဲ့ Electrician ေလးက သေဘၤာတစ္စီးစီးက မီးေနမွာေပါ႔..တဲ့။ မဟုတ္ဘူး…. ပင္လယ္မ်က္ႏွာျပင္ ကပ္ရက္မဟုတ္ဘူး…. ေကာင္းကင္ေပၚက လင္းတာ…. ဆိုေတာ့ မ်က္စိမွားတာ ေနပါလိမ့္မယ္ ဆိုျပီး မယံုဘူးဗ်။ က်န္တဲ့ အနားမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အဖြဲ႕က လူေတြပါ ေရာက္လာျပီး ေျပာေနတုန္းမွာပဲ ေစာေစာက ေပၚတဲ့အနားကပဲ ထင္ထင္ရွားရွားႀကီးကို ထပ္လင္းပါတယ္။ သေဘၤာတစ္စီးစီးက မီးက်ည္ပစ္တာလားလို႔ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနတုန္းမွာပဲ အလင္းေရာင္ဟာ ဟိုေနရာကေပၚလိုက္၊ ဒီေနရာက ေပၚလိုက္နဲ႕ ေလွ်ာက္ေျပးေနပါေတာ့တယ္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္က်ရင္ LED မီးေျပးလို အတန္းလိုက္ပါ ေပၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က ဖုန္းနဲ႕ ဗီြဒိယိုရိုက္ယူဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ညဘက္ႀကီးလည္း ျဖစ္ျပန္၊ အလင္းေရာင္ လံုးဝမရွိတဲ့ အေမွာင္ထဲမွာ လင္းကနဲ လက္ကနဲ ေလွ်ာက္ေျပးေနတဲ့ အလင္းေရာင္ကို Auto Focus ဖုန္းကင္မရာခင္မ်ာ ႀကည္လင္တဲ့ ပံုရိပ္ရေအာင္ မဖမ္းႏိုင္လိုက္ ရွာပါဘူး။
တခ်ိဳ႕က ႀကားဖူးနားဝရွိတဲ့ ပင္လယ္မီးစုန္းေနမွာေပါ႔…တဲ့။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပန္းကန္ျပားပ်ံ..တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မထင္တတ္ပါ။ ၂ ညဆက္တိုက္ ျမင္ခဲ့ႀကရတဲ့ အလင္းေရာင္အေႀကာင္း အမွတ္တရေလးပါ။
************************************
ဟိုးတုန္းက သေဘၤာေတြမွာေတာ့ ဓူဝံႀကယ္နဲ႔ သံလိုက္အိမ္ေျမွာင္ေလာက္ သံုးျပီး ပင္လယ္ထဲ သြားႀကလာႀကရတာကလား။ ဆက္သြယ္ေရးဆိုလည္း ေဒါက္..ေဒါက္…ဒါ..ဒါ…ဒီ…ဒီ.. နဲ႕ ေမာ့စ္ကုတ္ေတြသံုးျပီး ဆက္သြယ္ႀကရတာ။ သေဘၤာရဲ႕ လားရာကိုလည္း ရစ္ဘီးအႀကီးႀကီးေတြ ေျခကန္ဆြဲျပီး လွည့္ရ၊ ပတ္ရတာဆိုေတာ့ တယ္မလြယ္တဲ့ သေဘၤာသားဘဝေတြေပါ႔။ အဲဒါေႀကာင့္ သေဘၤာသားဆိုရင္ စိတ္ႀကမ္းကိုယ္ႀကမ္းႀကီးေတြအျဖစ္ သရုပ္ေဖၚႀကတာေနမွာပါပဲ။
အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာေတြမွာေတာ့၊ ေရဒါနဲ႔၊ Gyro နဲ႔၊ အဆင့္ျမင့္ Navigation (လမ္းညႊန္စနစ္ေတြ)၊ ျဂိဳလ္တုနဲ႔ ဆက္သြယ္ထိန္းေက်ာင္းတဲ့ စနစ္ေတြ၊ GMDSS လို အဆင့္ျမင့္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြ အသံုးျပဳျပီး ေမာင္းႏွင္ရတာျဖစ္လို႔ အရင္တုန္းက အခက္အခဲမ်ိဳးေတြဟာ အခုေတာ့ အတိတ္မွာ က်န္ခဲ့ပါျပီ။ သေဘၤာရဲ႕ DP (Dynamic Positioning System) ကို အသံုးျပဳျပီး သေဘၤာကို လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားမွာ ျငိမ္ေနေအာင္ အလိုအေလ်ာက္ ထိန္းညွိထားႏိုင္တယ္။ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကေန သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို မ်ဥ္းဆြဲျပီး Auto Pilot System နဲ႕ သြားခိုင္းလိုက္ရင္ သေဘၤာက ေရဒါမွာ ေပၚေလာက္တဲ့ အမိႈက္ပံု ခပ္ႀကီးႀကီးဆိုရင္ေတာင္ အလိုအေလ်ာက္ ေရွာင္ကြင္းျပီး သြားခ်င္တဲ့အရပ္ကို ေဘးမသီရန္မခဘဲ အလိုအေလ်ာက္သြားပါတယ္။ တိုးတက္လာတဲ့ နည္းပညာေတြ၊ မ်ိဳးဆက္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြရဲ႕ အသီးအပြင့္ေတြပါပဲ။ လူနဲ႔ တိရစာၦန္ရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ ကြာဟမႈက အေတြ႕အႀကံဳ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့ ေနရာမွာ လူေတြက ပိုသာတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။
*****************************
ပင္လယ္ျပင္ဟာ ႀကည့္လိုက္ရင္ အဆံုးအစ မဲ့ ေရျပင္က်ယ္ႀကီးပါပဲ။ ဘာအမွတ္အသား၊ ဘာလမ္းညႊန္မွလည္း မရွိပါဘူး။ နားမလည္သူအတြက္ ဒီေရျပင္က်ယ္ႀကီးကို ျဖတ္ျပီး လိုရာေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ ဆိုတာ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္ပါ႔မလဲေလ။ နားလည္တဲ့သူနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းကိရိယာေတြ ပါတဲ့သေဘၤာ အတြက္ေတာ့ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ လမ္းေႀကာင္းေတြကို ျမင္ေနရမွာပါပဲ။ အမွားအယြင္း နည္းစြာနဲ႔ လိုရာေရာက္မွာပါပဲ။
**********************************
လူ႕ဘဝဆိုတာလည္း ပင္လယ္လိုပါပဲ။ လွပတဲ့ ဆည္းဆာခ်ိန္ေတြ ရွိတယ္။ ကမ္းကို ျမင္ရတဲ့ အခါရွိသလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ရလာဒ္ေကာင္းေတြ ျမင္ရတဲ့အခါ အားသစ္မာန္သစ္ေတြ ရတဲ့အခါေတြ ရွိတယ္။ ညေမွာင္ေမွာင္ ပင္လယ္ျပင္လို ဘာကိုမွ မျမင္ရတဲ့ အခါေတြရွိတယ္။
လင္းကနဲ လက္ကနဲ ထူးျခားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ ေပၚတတ္တယ္။ အခြင့္အေရးလို႔ ထင္ရတဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ေပၚလာတဲ့ အခြင့္အေရးေတြဆိုတာလည္း အႀကာႀကီး ေပၚတာမဟုတ္ဘူး။ သတိနဲ႔ ဆြဲႏိုင္မွ။ ပညာနဲ႔ ႀကည့္တတ္မွ။ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႕ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မွ။ ပညာနဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳလက္နက္ေတြက ဘဝရဲ႕ Navigation ေတြပဲ။ ဒါေတြကိုသံုးျပီး လမ္းမွန္ကို မွန္းဆရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘဝတစ္ေလ်ာက္လံုးမွာ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ လမ္းေတြ မွားခဲ့ဖူးတယ္။ အခုလည္း မွားေနတုန္းပဲ။ မတူတဲ့ အမွားေတြက မတူတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို ရေနတုန္းပဲ။ သေဘၤာသားဘဝကို မႀကိဳက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘဝကိုေတာ့ သေဘၤာသားလိုပဲ ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္။ ကိုယ္တိုင္ ကပၸတိန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ အေတြ႕အႀကံဳနည္းတဲ့ ကပၸတိန္၊ ကိရိယာေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးတတ္တဲ့ ကပၸတိန္တစ္ေယာက္ လိုပဲ လိုရာမေရာက္ဘဲ ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရခဲ့တယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေရေႀကာင္ ေႀကာင္ေနတဲ့ သေဘၤာသားတစ္ေယာက္လို႔လည္း သံသယရွိျပန္တယ္။ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္၊ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး… လို႔ သိသိႀကီးနဲ႔ ရူးရူးသြပ္သြပ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ အခါေတြလည္း မနည္းပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ အႀကံဥာဏ္လာေတာင္းသူေတြ အမ်ားႀကီးကို အႀကံေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေပးႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္အတြက္ေတာ့ အမွားေတြႀကားမွာ သံသရာလည္ေနဆဲပဲ။ သူတို႔ကို ေပးတဲ့ အႀကံဥာဏ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အမွားေတြကို ရင္းျပီး ထြက္လာရတာ ဆိုတာကို သိသူကလည္း ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတာေလ။ ျပီးေတာ့ မေသခ်ာတဲ့ လမ္း၊ မျမင္ရတဲ့ လမ္းသစ္ကိုမွ ထြင္းေဖါက္ျပီး ေလွ်ာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကလည္း ငယ္တုန္းကေတာ့ မာန္တစ္ခုပဲ။ မွားသြားတာကို ေႀကာက္ရြံ႕ျပီး မလုပ္ရဲေတာ့တဲ့ လူစားမ်ိဳးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္မပါခဲ့ဘူး။ အဲဒါေႀကာင့္ပဲ မတူညီတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိခဲ့တာ။ အခ်ိဳ႕လူေတြရဲ႕ ဘဝကို ျဖတ္သန္းပံုက ရိုးရိုးရွင္းရွင္းရယ္။ ေအာင္လည္း ေအာင္ျမင္ႀကတယ္။ လမ္းသစ္နဲ႕ စြန္႕စားမႈအသစ္ကို ရူးသြပ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေသခ်ာတဲ့လမ္းထက္ မေသမခ်ာေတြကို ပိုျပီး စိတ္ဝင္စားခဲ့တာ။
သိျပီးသားေတြ အမ်ားႀကီးကို အသံုးခ်ဖို႔ထက္ မသိေသးတဲ့ အသစ္အဆန္းကိုမွ စမ္းသပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေႀကာင့္ ဘဲငန္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနခဲ့ျပီး ဘာတစ္ခုမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေအာင္ျမင္သင့္သေလာက္ မေအာင္ျမင္ခဲ့တာ။
ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ စ ျပီး ေႀကာက္တတ္လာျပီ။ ေတြေဝစ ျပဳလာျပီ။ ဘဝရဲ႕ အခ်ိန္ေတြက နည္းသထက္နည္းလာခဲ့ျပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လက္တည့္စမ္း စြန္႕စားမႈေတြ၊ ရူးသြပ္မႈေတြအတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ခံစားရတာ အရင္လို အေဖနဲ႔ အေမရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ပဲ မဟုတ္ေတာ့။ အရင္တုန္းက အေဖနဲ႕ အေမက အရြယ္ငယ္ေသးတယ္။ ဒုကၡခံႏိုင္ေသးတယ္။ အခုေတာ့ အေဖနဲ႔ အေမလည္း အသက္က ရလာျပီ။ ဇနီးနဲ႕ သမီးလည္း ရွိလာျပီ။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘဲငန္းဘဝ နိတၳိတံျပီး ျမင္းတစ္ေကာင္လို ေျပးဖို႔လုပ္ရေတာ့မယ္။
ကၽြန္ေတာ္ရွာတဲ့ ျပႆနာအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ခံႏိုင္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္က မိသားစုေတြ ခံစားရတာ ကၽြန္ေတာ္မႀကည့္ရက္ေတာ့။ သမီးမွာ ကၽြန္ေတာ့္လို စိတ္မ်ိဳး ပါလာရင္ နားလည္ ေပးႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို ျပင္ဆင္ထားမိတယ္။
ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ယက္ကန္ယက္ကန္နဲ႔ ရုန္းကန္ကူးခပ္ေနတဲ့ ဘဲငန္းတစ္ေကာင္ကို ျမင္ေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အလိုလိုေနရင္း ေမာလာတယ္……….
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းခရီးသည္
No comments:
Post a Comment