Friday, July 11, 2014

အစိမ္းေရာင္ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား ထူေထာင္ျခင္း


ကမၻာ့ရာသီဥတု၏ အနာဂတ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက အဆံုးအျဖတ္ေပးပါလိမ့္မည္။ လက္ရွိမွာပင္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသည္ ကမၻာ့ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ထုတ္လႊတ္မႈ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္ တာ၀န္ရွိသည္။ ၿမိဳ႕ျပထြန္းကားလာျခင္းမွာ ကမၻာ့စီးပြားေရးကို ေမာင္းႏွင္ေနသျဖင့္ လာမည့္ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာတြင္ လူေပါင္းဘီလီယံႏွင့္ခ်ီ၍ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားမွ ၾကည့္လွ်င္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတိုးပြားလာျခင္းမွာ စိန္ေခၚမႈလည္းျဖစ္သလို အခြင့္အလမ္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕ျပခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းႏွင့္ ရာသီဥတုကို ကာကြယ္ျခင္းႏွစ္ခုၾကား အဓိကက်ေသာအျခင္းအရာမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံုျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕အေျခခံအေဆာက္အအံုခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းမွာ စီးပြားေရးဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကို ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ကာဗြန္ထုတ္လႊတ္မႈကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပိုမိုသစ္လြင္၍ အစိမ္းေရာင္လႊမ္းေသာ (သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ) အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားအတြက္ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက မည္သို႔က်ခံမည္နည္း။
သတင္းေကာင္းမွာ ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား၏ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားက ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ ရာသီဥတုသေဘာတူညီခ်က္တစ္ရပ္ရရွိရန္ အမ်ိဳးသားအစိုးရမ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္းမေနၾကေတာ့။ ကိုပင္ေဟဂင္၊ လန္ဒန္၊ ျမဴးနစ္စေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသာမက ဂြန္ဟန္းနက္စ္ဘာ့ဂ္၊ ရီယိုဒီဂ်ေနး႐ိုး၊ ရွန္ဟိုင္းစေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက ၎တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအစီအစဥ္မ်ား ေရးဆဲြေနၾကသည္။ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားမွာလည္း ရည္မွန္းခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးက်ယ္ျပန္႔သည္။ ယင္းတြင္ မိမိတို႔ ျဖစ္ခ်င္ေသာဆႏၵ ပါ၀င္သလို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေရရွည္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ျပေနထိုင္ေရးဆီသို႔ သြားေနသည္မွာ ထင္ရွားသည္။
အကယ္၍ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ကာဗြန္ေျခရာကို ေလွ်ာ့ခ်လိုပါက ၎တို႔၏ အေျခခံအေဆာက္အအံုအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၏ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ (CO2) ထုတ္လႊတ္မႈမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံုေလးမ်ိဳးထံမွသာ လာသည္။ ၎တို႔မွာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ လူေနအေဆာက္အအံုႏွင့္ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံုမ်ား၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ စြန႔္ပစ္ပစၥည္း စီမံခန္႔ခဲြမႈတို႔ျဖစ္သည္။
ယင္းအတြက္ မည္သည့္ ၿမိဳ႕ျပေရရွည္ထိန္းသိမ္းေရးအစီအစဥ္တြင္မဆို ျပည့္ၿဖိဳးၿမဲစြမ္းအင္ေျပာင္းလဲသံုးစြဲသူ၊ အပူႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ပူးေပါင္းထုတ္လုပ္ေသာ စက္႐ံုမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ရထားစနစ္မ်ား၊ ပိုမိုသန္႔ရွင္းေသာ ပုဂၢလိကေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ပိုမို၍ ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းေသာ ႐ံုးမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ လူေနအေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ အျခားအေဆာက္အအံုမ်ား၊ ပိုမို၍ စမတ္က်ေသာ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္စီမံခန္႔ခဲြမႈမ်ား ပါ၀င္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနမည့္ ၿမိဳ႕ျပထြန္းကားမႈႏွင့္ လိုက္ဖက္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားလည္း မျဖစ္မေနလိုအပ္သည္။
အားလံုးဆုိလွ်င္ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကို ေနထိုင္ခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ရန္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ ကာဗြန္ထုတ္လုပ္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကန္ေဒၚလာႏွစ္ထရီလီယံ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ယင္းေငြေၾကး မည္သည့္ေနရာမွ လာမည္နည္း။
ခ်မ္းသာေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ိဳ႕သာလွ်င္ ၎တို႔၏ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားကို မိမိဘာသာ အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ၾကသည္။ ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားမွ ၿမိဳ႕ႀကီးအမ်ားအျပားပင္ အစိုးရ၏ လဲႊေျပာင္းေပးမႈကို အားကိုးေနရသည္။ ယင္းအတြက္ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကြာဟခ်က္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားအျပား ပိုမိုလိုအပ္သည္။
အစဥ္အလာအားျဖင့္ ဘဏ္မ်ားက အေျခခံအေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး အစိတ္အပိုင္းအမ်ားအျပားကို တာ၀န္ယူသြားခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဘ႑ာေရးအက်ပ္အတည္း စတင္ၿပီး ေျခာက္ႏွစ္ၾကာလာသည္အထိ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားမွ ဘဏ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ၀င္ေငြထြက္ေငြစာရင္း ျပန္လည္ကိုက္ညီရန္ ႀကိဳးစားေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ မတည္ေငြႏွင့္ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈသြက္လက္ေရး သတ္မွတ္ခ်က္အသစ္မ်ားေၾကာင့္ အနာဂတ္တြင္ ဘဏ္မ်ား၏ ေရရွည္ေငြေခ်းငွားမႈ လုပ္ေဆာင္ေရး ပိုမို၍ အတိုးႏႈန္းႀကီးျမင့္ႏိုင္သည္။
ယင္းအတြက္ ပင္စင္ရန္ပံုေငြအဖဲြ႕မ်ား၊ အာမခံကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ အျခားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားတြင္ ပိုမိုတိုးတက္၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေနၾကသည္။ ဘဏ္မ်ားႏွင့္မတူဘဲ ယင္းအဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွာ ႏွစ္အတန္ၾကာမွ ေငြေပးေခ်ရမည့္ တာ၀န္မ်ားရွိေနရာ ယင္းမွာ ေရရွည္တြင္ အျမတ္အစြန္းျပန္လည္ရရွိရန္ ေသခ်ာေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီလွသည္။ ထို႔အျပင္ ေငြေၾကးအတိုးႏႈန္း အလြန္နည္းပါးၿပီး ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ေစ်းကြက္လည္း ေအးစက္ေနခ်ိန္တြင္ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမွာ စေတာ့ရွယ္ယာ၊ ဘြန္းမ်ားႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ဆဲြေဆာင္မႈရွိၿပီး လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေရြးခ်ယ္စရာျဖစ္လာပံုေပၚသည္။
သို႔ရာတြင္ ယခုအခ်ိန္ထိမူ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ၾကသည္။ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအားျဖင့္လည္း ေယဘုယ်ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပတ္၀န္းက်င္ကပင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားဆိုင္ရာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံုက႑တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ လံုေလာက္ေသာ ကြၽမ္းက်င္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ အခက္အခဲအတားအဆီးမ်ားမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအားလံုးတြင္ တည္ရွိေနပါသည္။ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္အရာရွိအမ်ားအျပားမွာလည္း ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ လံုေလာက္ေသာ အေတြ႕အႀကံဳမရွိၾက။ ယင္းအတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးရွိေသာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ စတင္ရန္ ခက္ခဲသြားေစသည္။ ပို၍အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ ၿမိဳ႕ျပအေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းမ်ားမွာ ေသးငယ္၍ ျပန္႔က်ဲေနၿပီး ပံုသဏၭာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနတတ္သည္။
အကယ္၍ ပုဂၢလိကေငြေၾကးမ်ား ၿမိဳ႕ျပအေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြင္း စီးဆင္းလာရန္ဆုိလွ်င္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ထူေထာင္ပံုကို ေျပာင္းလဲပစ္ရမည္ျဖစ္သည္။ အလြန္ႀကီးမားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားဆိုလွ်င္ အေျခခံအေဆာက္အအံုစီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို တဲြဖက္ေပးႏိုင္ရန္ အေျခခံအေဆာက္အအံုဆိုင္ရာ ယံုၾကည္အပ္ႏွံအဖဲြ႕မ်ားမွတစ္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ ခ်ီကာဂိုၿမိဳ႕တြင္ ယင္းစနစ္က်င့္သံုးေနသည္။ က်န္ၿမိဳ႕မ်ားအတြက္မူ ေရရွည္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ျပအေျခခံအေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ေထာက္ပံ့ႏိုင္ရန္ အမ်ိဳးသား(ေငြေၾကး)အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ထူေထာင္ထားသင့္ပါသည္။
ၿမိဳ႕ျပအေျခခံအေဆာက္အအံုတြင္ ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေရး အတားအဆီးမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ပါက ကမၻာႀကီးမွ ကာဗြန္ထုတ္လႊတ္မႈ နည္းပါးျခင္း၊ စီးပြားေရးဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပိုမိုလ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္ ပင္စင္စုေဆာင္းေငြမ်ားကို ဖယ္ထားႏုိင္ျခင္း စေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။
—Ref: Gorwing Green Cities

No comments:

Post a Comment

Asia Business Gate Way, MOD

PaidVerts