Saturday, May 31, 2014

ေျပာရင္း ေရာင္းရင္း Marketing (MLM) အပိုင္း (၃)


အပိုင္း (၁) မွာ စကားနဲ႔ လက္ဆင့္ကမ္းတာရဲ႕ ျပႆနာတခ်ိဳ႕ကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အပိုင္း (၂) မွာေတာ့ MLM ရဲ႕ အစ ကနဦးအေႀကာင္းနဲ႕ ေဈးကြက္ရွာပံု ျပႆနာကို အနည္းအက်ဥ္းသေဘာ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
 အခုလည္း ဒီေဈးကြက္ရွာပံုကိုပဲ နည္းနည္းေလာက္ ဆက္ျပီး ျမင္သလိုေျပာႀကည့္ပါ႔မယ္။ ဒီကိစၥက အဓိက ျပႆနာထဲမွာ ပါသမို႔ အကုန္မေရးႏိုင္ေပမဲ့ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရးလိုက္တာပါ။
လြဲျခင္း အေျခခံ
လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး စကားလက္ဆင့္ကမ္းတယ္ ဆိုရာမွာ အပိုင္း (၁) မွာ ေျပာခဲ့သလို နားလည္မႈ လြဲမွားႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ လူဆိုတာ စကားတစ္ခုကို လက္ဆင့္ကမ္းရာမွာ ပံုမွန္နားႀကားလြဲတာ၊ နားလည္မႈလြဲတာ အျပင္ ႀကည္ညိဳသဒၵါေႀကာင့္ပဲ ျဖစ္ေစ၊ အမုန္းစိတ္အခံ ရွိရင္ျဖစ္ေစ၊ ေလာဘေႀကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ ေဒါသေႀကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္သက္မႈ၊ မႏွစ္သက္မႈေတြေႀကာင့္ျဖစ္ေစ လိုရင္လိုသလို မလိုရင္မလိုသလို စကားကို လိုတိုးပိုေလ်ာ့ ေျပာတတ္တာ ဓမၼတာပါ။ ဒါေတာင္ ဘာသာစကား တူမွပါ။ ဘာသာစကားမတူသူဆီက ႀကားရတဲ့စကားဆိုရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ထဲ မရွင္းတဲ့အခ်က္ သူတစ္ပါးကို ျပန္ေျပာတဲ့အခါ ကိုယ္ထင္သလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ ေျပာတတ္ႀကပါေသးတယ္။

MLM player ေတြဟာ စီးပြားေရးလုပ္တာျဖစ္လို႔ ေလာဘေလးေတြ ကိုယ္စီရွိေနမယ္ဆိုတာ ေဗဒင္ေမးစရာ မလိုတဲ့ ကိစၥပါ။ သဘာဝလည္း က်ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ စကားလက္ဆင့္ကမ္းရာမွာ အပိုအလိုေလးေတြနဲ႔ ေဝေဝဆာဆာေလး ေျပာတတ္ဖို႔ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။ စီးပြားေရးကို စီးပြားေရးလို႔ အတိအလင္းျမင္ျပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္ရင္လည္း တစ္မ်ိဳးအားျဖင့္ ေကာင္းမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ MLM သမားေတြရဲ႕ စည္းရံုးပံု မဟာဗ်ဴဟာေတြက အင္မတန္ ႏိုင္ငံေရးဆန္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ လူေတြကို ကူညီေနတာဆိုတဲ့ ပရဟိတဆန္ဆန္ စကားလံုးမ်ိဳးကို သူတို႔အားလံုးနီးပါး သံုးတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ကို ရယ္ခ်င္သလို စိတ္ထဲလည္း မေကာင္းသလို ခံစားရပါတယ္။ MLM ကို ပရဟိတအလုပ္အျဖစ္ လက္ခံဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေတာ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ားအက်ိဳးတဲ့လား
 ေနာက္လာမဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ပရဟိတဆိုတာ MLM လိုမ်ိဳးလို႔ ဥပမာေပး ညႊန္ျပရမယ္ဆိုရင္ နားလည္မႈေတြ လြဲကုန္ေတာ့မွာပါပဲ။ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ အမ်ားအတြက္ ပရဟိတစစ္စစ္ လုပ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကို ဘယ္လိုႀကည့္ျပီး ေျပာရမွာပါလဲ။ သူတို႔ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အျပစ္ မျမင္ရက္ပါ။ ဘာေႀကာင့္လည္းဆိုေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ founder ေတြက ခ်ထားေပးတဲ့ guide line အတိုင္းသြားရင္း သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ တကယ္ႀကီးကို အဲဒီအတိုင္း အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ လုပ္ေနတာ ဆိုတာမ်ိဳး ယံုႀကည္ေနႀကလို႔ ပါပဲ။ 

ဒီေနရာမွာ ပရဟိတဆိုတဲ့ ပါဠိစကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ကို အျငင္းပြားလိုရင္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ လူအမ်ားနားလည္သလို အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္လုပ္ျခင္းဆိုတဲ့ ေယဘူယ်သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ခုနဲ႔ပဲ ေျပာခ်င္တာပါ။ ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေပၚမွာ ေစတနာထားျပီး လုပ္တယ္ဆိုရင္ ရပါျပီ။ လူေတြကို ကူညီေနတာ ဆိုတာမ်ိဳးႀကီးကေတာ့ ျမင့္ျမတ္လြန္းပါသဗ်ာ။ MLM သမားေတြရဲ႕ ေဝေဝဆာဆာစကားတန္ဆာေတြကို ကိုယ္တံုးလံုးခၽြတ္လို႔ အရင္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီကထုတ္တဲ့ ပစၥည္းဟာ ေကာင္းလြန္းလို႔ လူေတြမသံုးလိုက္ရ မရွိရေလေအာင္ ကူညီတဲ့အေနနဲ႔ ေရာင္းေပးေနတာပါ… ေဈးႏႈန္းကေတာ့ အရည္အေသြး ေကာင္းလြန္းလို႔ သူမ်ားထက္ မ်ားပါတယ္… ဒါေပမဲ့ လူေတြကို ကူညီတဲ့ အေနနဲ႔ တကူးတက ရွင္းျပေရာင္းခ်ေပးေနတာပါ.. ဆိုတာမ်ိဳးကို ေတြ႕ရမွာပါ။ တစ္မ်ိဳးႀကီးပဲလို႔ မထင္ဘူးလားခင္ဗ်ား။
ေခါင္းဆိုတာ လွည့္လို႕ရတယ္
ဒီေနရာမွာ မွန္လို႔သာ လူေတြလက္ခံႀကတာေပါ႔လို႔ ေစာဒကတက္သူမ်ားလည္း ေတြ႕ဖူးပါရဲ႕။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ မစိမ္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီရာမွာ သံုးတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို အနည္းနဲ႕ အမ်ား ႀကားဖူးနားဝ ရွိႀကမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ေခါင္းလွည့္တယ္ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရက အေတာ္တြင္က်ယ္ပါတယ္။ သေဘာက နဂိုရွိျပီးသား အယူအဆတစ္ခု၊ ဝါဒတစ္ခုကို အစားထိုးတာ၊ ေျပာင္းလဲရိုက္သြင္းတာပါ။ မဟုတ္တဲ့၊ မမွန္တဲ့ ဝါဒတစ္ခု၊ အမ်ားမႏွစ္သက္တဲ့ အယူအဆတစ္ခုကိုလည္း ထပ္ကာထပ္ကာ ေျပာျခင္းလို ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္အယံုသြင္းျခင္းမ်ိဳးကို ဝါဒျဖန္႔ခ်ီေရး ယႏၱရားမွာ သံုးတတ္ပါတယ္။ ႀကာလာရင္ လူ ၁၀၀မွာ ၈၀ ဟာ တို႔တာဝန္အေရးသံုးပါးလိုပဲ ႀကိဳက္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ေခါင္းထဲ အလိုလိုစြဲလာတတ္ပါတယ္။ အႀကိဳက္လိုက္ေျပာရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။ MLM ကေတာ့ စြဲဖို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ လြယ္ကူသလဲဆို အလုပ္မပ်က္၊ အကိုင္မပ်က္၊ ေက်ာင္းမပ်က္ဘဲ ေငြကိုလြယ္လြယ္ရွာႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို အေျခတည္ထားတာကိုး ဗ်…။ ဘယ္သူ မႀကိဳက္ဘဲ ရွိပါ႔မလဲ… ေနာ့။
ဆရာမင္းသိခၤႀကံဳရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလး တစ္ခုလိုပါပဲ။ ဆရာမင္းသိခၤရဲ႕ စာေရးဟန္ကလည္း သိေတာ္မူႀကတဲ့ အတိုင္းပဲေလ။ တကယ္လိုလို အဟုတ္လိုလို ေရးတတ္ေပတာကိုး။ တစ္ေန႔မွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ဆရာမင္းသိခၤဆီ ေရာက္လာျပီး ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မဟာ ဆရာေရးတဲ့ မႏုစာရီမင္းသမီးပါပဲ လို႔ ေျပာသတဲ့။ ဆရာမင္းသိခၤလည္း အေတာ္အံ့ႀသသြားပါသတဲ့။ မအံ့ႀသပဲ ေနေရာလားဗ်ာ။ မႏုစာရီဆိုတာ တကယ္မွ မရွိတာပဲ။ သူကိုယ္တိုင္ စိတ္ကူးယဥ္ဖန္တီးထားတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ပဲဟာ။ အဲဒါကို စာဖတ္ရင္း….ဖတ္ရင္း တကယ္အထင္ေရာက္ျပီး ေနာက္ဆံုး မႏုစာရီကို ဖန္တီးခဲ့တဲ့ မူလလက္သည္ ဆရာမင္းသိခၤဆီကိုေတာင္ အဲဒီလိုႀကီး အတည္ေပါက္နဲ႔ ေရာက္လာဖူးပါတယ္တဲ့။ 
တစ္ဆက္တည္း ေျပာရရင္ ဆာအာသာကိုနင္ဒြိဳင္း (Sir Arthur Conan Doyle) ရဲ႕ စံုေထာက္ႀကီး ရွားေလာ့ဟုမ္းကို အျပင္မွာ တကယ္ရွိတယ္မွတ္ျပီး ရွားေလာ့ဟုမ္းရဲ႕ အိမ္လိပ္စာကို လူေတြက လာလာေမးႀကသတဲ့။ ရွားေလာ့ဟုမ္းဆိုတာ တကယ္မရွိပါဘူး ဆိုတာကို လက္မခံႀကပဲ မေက်မနပ္ေတြ ျဖစ္ႀကလို႔ တကယ္ ရွားေလာ့ဟုမ္းရံုးခန္းဖြင့္၊ ရွားေလာ့ဟုမ္း အျပင္သြားပါတယ္ဆိုျပီး စာေရးမတစ္ေယာက္နဲ႔ အမႈေတြလက္ခံ မွတ္ထားခဲ့ရဖူးပါသတဲ့။ 

တစ္ခါ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းက ရွားေလာ့ဟုမ္းကို စံုေထာက္ႀကီးဦးစံရွားဆိုျပီး ျမန္မာမႈ ျပဳျပန္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကလူေတြ ဦးစံရွားကို တကယ္ရွိတယ္ မွတ္ႀကျပန္တာပါပဲ။ အဲဒါကိုမွ ဆရာမင္းသိခၤက ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ဆိုျပီး ေရးျပန္ေတာ့လည္း ေအာင္ျမင္တာပါပဲ။ တကယ္ထင္ႀကတဲ့လူေတြ မနည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အေျပာေကာင္း အေရးေကာင္းရင္ စိတ္ကူးယဥ္ကိုေတာင္ တကယ္ထင္တတ္ႀကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ ယံုႀကည္သူေတြအားလံုး ပညာမဲ့ေတြ၊ စာမဖတ္သူေတြ မဟုတ္ႀကပါ။ ယံုလြယ္သူေတြထဲမွာ ပညာတတ္ထက္ ပညာမဲ့အေရအတြက္က ပိုမ်ားမယ္ဆိုတာ ေတြးႀကည့္ရံုနဲ႕ သိႏိုင္ေပမဲ့ ပညာတတ္မ်ားလည္း ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲေတြ မ်ားလွေႀကာင္း ေျပာလိုရင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ယံုႀကည္ပါဝင္ခဲ့ဖူးေႀကာင္း ရိုးသားစြာ ဝန္ခံအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်။
မွန္တယ္ထင္လို႔ ေျပာတာကို အျပစ္မေျပာေပမဲ့ သူတစ္ပါးကို ျပန္ျဖန္႔တဲ့အခါ အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးကို အရင္က ႏိုင္ငံေရးမွာေရာ၊ ဘာသာေရးမွာပါ အေတာ္ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ေခတ္မီလာျပီး marketing ေလာကမွာပါ ေတြ႕လာရပါပေကာဗ်။ 

တကယ္ယံုသြားျပီဆိုရင္ အယူအစြဲဆိုတာ အေတာ္ခၽြတ္ရ ခက္တာမ်ိဳးဗ်။ အသက္အေသခံျပီးေတာ့ကို ဖက္တြယ္ထားေတာ့တာ။

လႊမ္္းမိုးတဲ့ ဝန္းက်င္

MLM ေတြ ဖန္တီးထားတဲ့ ဝန္းက်င္အေႀကာင္းေလး ေျပာပါရေစဦး။ MLM  အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ Celebrities ေတြ၊ အရာရွိေတြ၊ လူငယ္ေတြ၊ ေငြေႀကးခ်မ္းသာသူေတြကို အထူးအာရုံစိုက္ အခ်ိန္ေပးျပီး စည္းရံုးတတ္ပါတယ္။ ဒါလည္း အဆန္းတႀကယ္ေတာ့ မဟုတ္သလို သူ႔လုပ္ငန္းသဘာဝအရ လိုလည္းလိုအပ္ပါတယ္။ ဘာေႀကာင့္လည္းဆို အဲဒီလူေတြမွာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါေတြ မ်ားတတ္သလို သူတို႔အသိုင္းအဝန္းထဲမွာ အတိုင္းအတာတစ္ခုစီ စည္းရံုးႏိုင္ႀကသူေတြ မဟုတ္လား။ အထင္ႀကီးေလာက္တဲ့ ဝန္းက်င္မ်ိဳး၊ ပညာတတ္ေတြ၊ နာမည္ႀကီးေတြ၊ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာသူေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းျပထားရင္ အားက်အထင္ႀကီးႀကတာ မဆန္းသလို အဲဒီသူေတြ လုပ္တဲ့အလုပ္၊ လက္ခံတဲ့အရာဆို ေကာင္းတယ္ခ်ည္း ထင္သူေတြလည္း မရွားပါဘူး။ Celebrities လို လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈဟာ သာမာန္လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈထက္ေတာ့ လူအမ်ားေပၚမွာ လႊမ္းမိုးေစမွာ မလြဲပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းဆိုတာ လက္ခံသူေပၚ မူတည္ေနတာေတြက အမ်ားသားကလား။ ပညာတတ္တိုင္း၊ နာမည္ႀကီးတိုင္း၊ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတိုင္း ေဝဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားတတ္တဲ့ ဥာဏ္မ်ိဳး ရွိလိမ့္မယ္လို႔ မေျပာႏိုင္သလို စဥ္းစားတတ္တိုင္းလည္း အျမဲမွန္ေနတာမွ မဟုတ္ဘဲေလ။ စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္ရင္းနဲ႔ကို မွားတာေတြက အမ်ားႀကီး မဟုတ္လား။ ေလာကႀကီးမွာ အမွန္နဲ႕ အမွားကို အဲဒီေလာက္ လြယ္လြယ္ကေလး ခြဲျခားလို႔သာရရင္ ဘယ္သူမွ မွားႀကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုေသာ လူေတြကေတာ့ သူတို႔ႏွစ္သက္တဲ့လူ၊ အားက်တဲ့လူက ေကာင္းတယ္ လို႔ေျပာရင္ သိပ္စဥ္းစားမေနေတာ့ပဲ လက္ခံလိုက္ႀကတာ မ်ားပါတယ္လို႔ ေျပာရင္ လြန္မလားေနာ္။
 ပိုဆိုးတာက အေျပာအေဟာေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္၊ လူအမ်ားရဲ႕ ယံုႀကည္မႈကို ရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ အယူလြဲျပီဆိုရင္ သူ႕အေျပာ၊ သူ႕အေဟာကို ႏွစ္သက္သူေတြပါ အယူမွားဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္ ရွိပါတယ္။ လူရဲ႕ သေဘာကလည္း အေျပာေကာင္းတဲ့လူနဲ႔ ရုပ္ေခ်ာတဲ့လူ ေျပာတာခ်င္း ယွဥ္ရင္ အေျပာေကာင္းတဲ့လူဘက္ကို ပါတတ္တာ သဘာဝေပကိုး။ ရုပ္ရည္ကလည္း တင့္တယ္၊ အေျပာအေဟာကလည္း ေကာင္း ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလူရဲ႕ စြမ္းရည္ဟာ ဆိုဖြယ္ရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ 

အေျပာအေဟာေကာင္းျခင္းဟာ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ဘာသာအယူဝါဒ အသစ္တစ္ခု ျဖစ္လာေစတဲ့အထိ တတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ နာမည္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြေႀကးခ်မ္းသာသူ ျဖစ္ေစ၊ အာဏာရွိသူျဖစ္ေစ အဓိက ကေတာ့ အယူအဆမွန္ဖို႔၊ စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ အေရးႀကီးတာပါပဲ။ ဒါေႀကာင့္ ရွင္ဇနကၠာဘိဝံသဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ ပထမလို႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။ 
လာမထိနဲ႕ မီးပြင့္သြားမယ္
စီးပြားေရး လုပ္ရာမွာ ဒါမွမဟုတ္ ပစၥည္းတစ္ခု ေရာင္းခ်ရမွာ သာမာန္အားျဖင့္ ႀကိဳက္ေရာင္း ႀကိဳက္ဝယ္ပါပဲ။ ႀကိဳက္ေအာင္ ေျပာမယ္၊ ေရာင္းမယ္…. ႀကိဳက္ရင္ဝယ္မယ္… မႀကိဳက္ရင္ မဝယ္ဘူးေပါ႔။ ဒါ ပံုမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ MLM player ေတြရဲ႕ sensitivity ကေတာ့ အရမ္းကို ထိလြယ္ရွလြယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ သာမာန္အေရာင္းသမားေတြလို မဟုတ္ဘဲ သူတို႔ စနစ္ကို တစ္ခုခု ေျပာရင္ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ တုန္႕ျပန္တတ္ႀကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြလိုပဲ MLM အခ်င္းခ်င္းမွာေတာင္ တျခား MLM ေတြထက္ သူတို႔စနစ္က ဘယ္လိုသာေႀကာင္း၊ သူတို႔ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ေလ့က်င့္ေပးထားတာျဖစ္ေႀကာင္း...... စသျဖင့္... စသျဖင့္ စံုေနေအာင္ ႀကားရပါမယ္။ အယူဝါဒတစ္ခု၊ ယံုႀကည္မႈ တစ္ခုလို ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ထည့္တဲ့ နည္းေတြကို MLM Founder ေတြက သံုးပါတယ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးေပမဲ့ ေဈးကြက္ရွာပံု ျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ ရပ္ပါမယ္။ ေတြ႕သေရြ႕သာ ေရးရရင္ ဆံုးမွာကို မဟုတ္ေတာ့ပါ။
 မရပ္ခင္ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုေလး အရစ္ရွည္ခ်င္တာက MLM သမားေတြကို သူတို႕ product ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့အခ်က္က ဘာလဲလို႔ ေမးႀကည့္ပါ။ ေလာကႀကီးမွာ ျပီးျပည့္စံုတယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာမွ မရွိေႀကာင္းပါခင္ဗ်ား။ သိပ္ျပီး ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္ အျပစ္ကင္းတယ္ဆိုတဲ့ အရာတိုင္းဟာ မသကၤာစရာ ေကာင္းေႀကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘဝေပးအသိတစ္ခုကို ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။

credit -ေမွ်လင့္ျခင္းခရီးသည္

No comments:

Post a Comment

Asia Business Gate Way, MOD

PaidVerts